Şarap Üretim Teknolojisi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimŞarap Üretim Teknolojisi
Program DirektörüGıda İşleme Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Burcu ÖZTÜRK İletişim: 02822504112 - bozturk@nku.edu.tr
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖn lisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Şarap Üretim Teknolojisi ön lisans diplomasına sahip olunur. Unvanı ise teknikerdir.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıDünyada bağ alanı yönünden dördüncü, yaş üzüm üretimi yönünden de beşinci sırada yer alan ülkemizde şarap üretimi son yıllarda ciddi bir yükseliş göstermektedir. Şarköy´de bağcılık, bölgenin önemli bir gelir kaynağıdır. Yörede çok sayıda modern şarap tesisleri kurulmuştur. Şarap Üretim Teknolojisi Program ile, şarap üretim prosesinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamak amaçlanmaktadır.
Mezunların Mesleki ProfilleriMezunlarımız kamu ve özel sektöre ait kuruluşlara ait şarap üretim tesislerinde ve bağlarda çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişÖn Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, dikey sınavından geçerli not almaları koşuluyla lisans ( Gıda Mühendisliğine ve Ziraat Fakültesine) programlarındada öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği ve işçi sağılığı, kalite kontrol sistemleri, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak
2-Alanı ile ilgili konularda, mesleki ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak
3-Bağcılık ve asma üretimi, şarap tesisi planlama, işletme ve ürünü pazarlama aşamalarının tamamında gerekli planlamayı yapabildiğini göstermek, gerekli alet ekipmanlar hakkında yeterli bilgiye sahip olma
4-Bağımsız çalışma ve insiyatif kullanma becerisi kazandığını göstermek
5-Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma
6-Kaliteli yerli ve yabancı şaraplık üzüm çeşitlerinin genel özellikleri ve klonları ile bağcılıkta kullanılan anaçlar hakkında bilgi sahibi olma. Anaç ve çeşitlerin seçiminde yetkinlik sahibi olma
7-Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği kazanmak
8-Orta öğretim düzeyi üzerindeki derslerde uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek
9-Öğrencilerin estetik duygularının arttırılması. İlgi duydukları tekniklerde bilgi ve becerilerinin arttırılması. Sanatı kişisel yaşamlarına destek olarak algılayabilmelerini sağlamak, bireylerin sportif olarak gelişimini sağlamak spor sevgisini aşılamak.
10-Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek
11-Şarap kalite kontrolü için gerekli laboratuar analizlerini yapabilme ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandığını göstermek
12-Şaraplık üzümlerde kalite kriterleri ve üzüm hasadına karar verilirken yapılması gereken kimyasal ve duyusal analizler hakkında bilgi sahibi olma
13-Şarap üretimi ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme, ekip çalışması yapabilme
14-Şarap üretiminde öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek
15-Şarap üretimi sektöründe tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek
16-Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek

Müfredat

Şarap Üretim Teknolojisi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
STP209 Bilgisayara Giriş 1 1 2
STP109 Botanik 3 0 2
STP203 Genel Bağcılık 2 2 4
STP102 Laboratuar Tekniği 2 2 4
MTE008 Matematik 2 1 2
STP108 Şarapçılık Alet ve Makineleri 2 0 2
STP107 Toprak Bilgisi 2 0 2
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ105 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 4
Seçmeli 1.sınıf güz dönemi(6 AKTS)() 4
STP111 İnorganik kimya 1 2 2
STP112 Mikrobiyoloji 2 2 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
STP202 Fermantasyon Teknolojisi 2 0 3
STP313 Gübreler ve Bitki Besleme 3 0 2
İSG009 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku 2 0 2
STP204 Şaraplık Üzüm Çeşitleri ve Özellikleri 2 2 4
STP315 Şarap Teknolojisi 1 2 2 5
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ106 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 4
Seçmeli 1.sınıf bahar dönemi(8 AKTS)() 6
STP208 Bitki Fizyolojisi 2 0 2
STP211 Ekoloji 2 0 2
STP213 Organik Kimya 1 2 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
STP319 Bağ Hastalık ve Zararlıları 2 2 5
STP414 Bağ Tesis Tekniği ve Bakımı 2 2 4
STP415 Degüstasyon Tekniği 2 2 4
STP303 Gübreler ve Bitki Besleme 3 0 4
İSG003 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku 3 0 3
STP304 Özel Bağcılık 2 2 4
STP417 Şarap Teknolojisi 2 2 2 4
STP301 Şarap Teknolojisi I 2 2 6
STP416 Şarap ve Şıra Analiz Yöntemleri 2 2 4
Seçmeli 2.sınıf güz dönemi (9AKTS)() 9
STP308 Alkollü İçkiler Teknolojisi 3 0 5
STP309 Beslenme İlkeleri 3 0 4
GNÇ002 Gönüllülük Çalışmaları 1 2 4
UNİSEC-SKMYO 006 Özel Şaraplar ve Meyve Şarapları Teknolojisi 2 0 3
STP423 Özel Şaraplar ve Meyve Şarapları Teknolojisi 2 0 4
Toplam AKTS: 47

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
STJONL Staj 0 0 2
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2.sınıf bahar dönemi (25 AKTS)() 25
ART009 Araştırma Teknikleri 0 2 5
STP403 Degüstasyon Tekniği 2 2 5
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
STP314 Özel Bağcılık 2 2 5
STP409 Özel Şaraplar ve Meyve Şarapları Teknolojisi 2 0 3
ASC406 Servis Teknikleri ve Uygulamaları 2 2 5
STP418 Şarapçılıkta Olgunlaştırma ve Şişeleme Teknikleri 2 0 5
STP312 Şarap Tarihi ve Dünya Şarapları 2 0 3
STP401 Şarap Teknolojisi II 2 2 6
STP421 Üzüm ve Üzüm Mamüllerinin Pazarlanması 2 0 2
Toplam AKTS: 32
Yıllık Toplam AKTS: 79

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
STP209 Bilgisayara Giriş
#
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
1111311311111115
STP109 Botanik
#
4334535335333144
STP203 Genel Bağcılık
#
1111211111111111
1111211111111111
STP102 Laboratuar Tekniği
#
4325312314555333
4325312314555333
4325312314555333
4325312314555333
4325312314555333
MTE008 Matematik
#
1213312311111111
STP108 Şarapçılık Alet ve Makineleri
#
4454413413344332
4454413413344332
4454413413344332
STP107 Toprak Bilgisi
#
1000000000000000
1000000000500000
1000000000000000
1000000000000000
0000000000000000
TDİ101 Türk Dili I
#
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
1111111111111111
YDİ105 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
1111111111111121
STP111 İnorganik kimya
#
2213313513312332
2213313513312332
2213313513312332
2213313513312332
STP112 Mikrobiyoloji
#
1123311312322321
STP319 Bağ Hastalık ve Zararlıları
#
5555545515535553
STP414 Bağ Tesis Tekniği ve Bakımı
#
0001210101130330
0021210101120220
0011250101140230
0032220101120220
1251220111124431
STP415 Degüstasyon Tekniği
#
1112324411411421
1112324411411421
1112324411411421
STP303 Gübreler ve Bitki Besleme
#
4444544444444445
4444544444444445
4444544444444445
4444544444444445
İSG003 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku
#
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
5414211315211124
STP304 Özel Bağcılık
#
1251141211012131
1251141211012131
1241141211012131
1251141211012131
STP417 Şarap Teknolojisi 2
#
1211312111121551
1211312111121551
1211312111121551
1211312111121551
1211312111121551
STP301 Şarap Teknolojisi I
#
3155523514555552
3155523514555552
3155523514555552
3155523514555552
STP416 Şarap ve Şıra Analiz Yöntemleri
#
4325313414553552
4325313414553552
STP308 Alkollü İçkiler Teknolojisi
#
3434415413224323
3434415413224323
STP309 Beslenme İlkeleri
#
1112112111111113
1112112111111113
1112112111111113
GNÇ002 Gönüllülük Çalışmaları
#
5500000000000000
5500500000000000
5500400000000000
5450500000000000
5550500000000000
0550500000000000
0050000000000000
0050000000000000
0050000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0005000000000000
0004000000000000
0005000000000000
0005000000000000
0004000000000000
0005400000000000
0000000000000000
0000000000000000
UNİSEC-SKMYO 006 Özel Şaraplar ve Meyve Şarapları Teknolojisi
#
1122411111212221
1122411111212221
1122411111212221
STP423 Özel Şaraplar ve Meyve Şarapları Teknolojisi
#
1122411111212221
1122411111212221
1122411111212221